Monday, January 24, 2011

SELAMAT MELANGKAH KE GERBANG ILMU 2011

Rakan-rakan pendidik yang dihormati sekalian,  
   Bersama-sama rasa syukur, dalam perasaan yang penuh tawadhuk saya beristiqamah untuk meneruskan program bimbingan mengarang ini bagi sesi 2011. Dengan harapan yang sangat tinggi, saya berhasrat untuk membantu rakan-rakan guru dan para pelajar dalam suatu siri terancang dan lengkap tentang panduan mengarang. Semua guru yang berminat melayari blog ISHAK MD SHAH diharapkan dapat memanfaatkan segala bahan yang bakal saya muatkan secara bersiri nanti. 

    Antara kandungan yang bakal dimuatkan nanti adalah seperti yang berikut ini:

Siri 1 : Konsep-konsep penting dalam karangan
Siri 2 : Teknik penganalisisan soalan dan komponen penting dalam soalan
Siri 3 : Panduan aplikasi pendahuluan
Siri 4 : Panduan aplikasi isi karangan yang menepati kehendak soalan
Siri 5 : Panduan olahan isi
Siri 6 : Teknik pengaplikasian ungkapan-ungkapan indah seperti peribahasa, kata-kata hikmat, slogan, dan sumber-sumber petikan yang sesuai
Siri 7 : Merupakan siri yang berterusan iaitu sampel karangan serta soalan latihan mengarang yang lengkap dengan skema isi.

    Saya amat yakin bagi guru yang tidak memanfaatkan peluang ini, jelas suatu kerugian yang besar untuk pelajar-pelajar anda. Semua aspek yang akan saya muatkan nanti merupakan koleksi pengalaman yang telah saya peroleh selama 13 tahun menjadi penceramah bimbingan mengarang di samping pengalaman menjadi penulis buku-buku teknik mengarang dengan penerbit SASBADI SDN BERHAD.

          AYUH, KITA MANFAATKAN BERSAMA DEMI KEBAIKAN ANAK-ANAK DIDIK

No comments:

Post a Comment